Katamaranas laisvalaikiui ir profesionaliam sportui

Laisvą laiką kiekvienas nori praleisti ypatingai, siekia kad įspūdžiai išliktų kuo ilgiau. Vieni žmonės mielai kopia į kalnus, kiti slidinėja ar nardo, yra ir tokių poilsiautojų, kuriems įdomus vandens transportas ir jo siūlomos įvairios paslaugos.  Vienos tokių pramogų, apie kurias norisi pakalbėti truputį plačiau – plaukimas katamaranais. Šis vandens transportas ne tik tarnaus leidžiant laisvalaikį, bet ir sportuojant. Juo plaukiant kasdienės problemos tikrai bus užmirštos. Gana neseniai katamaranai buvo vėl pradėti naudoti ne tik pramogai ar sportiniam buriavimui bei žvejybai. Šios vandens transporto priemonės principu yra sukonstruoti ir populiarieji pramoginiai vandens dviračiai.

Katamaranas yra dviejų korpusų laivas, išrastas Indijos pietuose gyvenančios paravų tautos. Jo pavadinimas kilo iš tamilų kalbos žodžio kattumaram, kuris išvertus pažodžiui reiškia sujungti rastai. Šis vandens transportas gali būti tiek burinis, tiek ir motorinis.
Yra ir kitokių katamaranų kilmės versijų. Istorikai, tiriantys jūreivystę, tvirtina, kad dar prieš daugiau nei 500 metų, talentingasis italas Leonardas da Vinčis, nupiešė dviejų korpusų laivo eskizą – šiandieninio katamarano protėvį. Sunku tvirtinti, ar juos sugalvojo garsusis Renesanso genijus, ar tiesiog jį buvo pasiekusi informacija, kad antrajame Punų kare, vykusiame 218-202 prieš Kr., romėnai naudojo dviejų korpusų laivus, kurių ilgis siekė 30 metrų. 16 a. jie vis dėlto nebuvo pritaikyti ir po truputį pasimiršo.

Genialiojo italo idėja niekas nesinaudojo iki pat 18 a. pabaigos. Iki tol Europa beveik nieko nežinojo apie katamaranus. Pirmąjį kartą jie kelionės užrašuose buvo paminėti garsiojo anglų nuotykių ieškotojo bei pirato Viljemo Dampiero. Jis buvo pirmasis žmogus tris kartus apiplaukęs pasaulį. Kai keliauninkas nuplaukė iki pietvakarinių Indijos krantų, jis ten pastebėjo keistus įrenginius, kurie buvo sudaryti iš dviejų tarpusavyje sujungtų laivelių. Vietiniai gyventojai juos ir vadino katumaram.

18 a. antroje pusėje, kai anglų keliautojas Džeimsas Kukas plaukė aplink pasaulį, Taičio saloje jis taip pat pamatė dvigubas valtis. Jas keliautojas aprašė savo kelionių knygoje. Dar kiti jūrininkai tikino, kad Samoa salose yra matę net 30 metrų ilgio dvigubus laivus, kurie talpino net iki 600 keleivių. Tokio tipo katamaranai per parą galėdavo lengvai įveikti net 150 jūrmylių atstumą. Etnografai ir archeologai teigia, kad tokie sudvejinti laivai Okeanijos salų regione buvo naudoti dar 2 tūkst. pr. Kr. Šiame regione jie ir iki šių dienų tebėra populiarūs.
Perėjusio šimtmečio aštuntajame dešimtmetyje Lietuvos pašonėje – Kaliningrade, imti statyti žvejybiniai katamaranai. Statyboms darbams talkino ir Mūsų šalies uostamiesčio projektuotojai, kurie tuo metu dirbo Valstybinio žvejybos laivyno projektavimo institute, Klaipėdos filiale. Prieš gerus 15 metų, kai garsus Lietuvos laivų statybos inžinierius Henrikas Mališauskas dirbo jachtų statykloje, jis į vandenį nuleido net 16 įvairių turistinių katamaranų, kurių didžiausias siekė bene 20 metrų.

Šiandien šios rūšies vandens transportas intensyviai naudojamas turizme, sporte, keleivių bei krovinių gabenimui įvairiais vandens keliais, taip pat ir kariniame laivyne. Šiandieniniai katamaranai plaukia taip pat užtikrintai, kaip kadaise plaukiojo ir jų mediniai protėviai.

Tapkime draugais! Spauskite "Like/Patinka"

Dėkojame!

CLOSE